سبقت تولید خودروی ایران از فرانسه و ایتالیا
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه موفق به کسب رتبه ۱۰ تولید خودروسازی در دنیا شدیم از برنامه تولید ۹۰۰ هزار دستگاهی خودرو در این گروه صنعتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش گروه صنعت
خبرگزاری صداوسیما از ایران خودرو؛ آقای مهدی خطیبی در نشست مشترک مدیرعامل ایرانخودرو و فعالان قطعهسازی استان مرکزی با بیان اینکه خروج محصولات قدیمی مانند ۴۰۵ و سمند از خط تولید، سبب صرفه جویی ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شده است، گفت: با توجه به برنامه تولید ایران خودرو در سال آینده نیازمند سرمایهگذاری برای افزایش ظرفیت تولید برخی قطعات مورد نیاز هستیم.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تولید مرتبط با قطعه سازی است، ادامه داد: زنجیره تامین در این شرایط سخت حامی تولید بود و ما به عنوان خودروساز تکمیل کننده و تولیدکننده نهایی محصول بودیم.
خطیبی با بیان اینکه فاصلهای بین ایران خودرو و زنجیره تامین نیست، گفت: تفکر حاکم در ایرانخودرو این است که کیفیت با خواست و تلاش قطعه سازان میسر میشود و میان این دو ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: شکست رکورد سال گذشته در پایان آذرماه، افزایش عرضه و افزایش شماره گذاری و تحویل خودرو از نکات مثبت صنعت خودروسازی در سال ۱۴۰۱ است.
سبقت تولید خودروی ایران از فرانسه و ایتالیا
وی گفت: ما در همین شرایط سخت، موفق به کسب رتبه ۱۰ تولید خودروسازی در دنیا شدیم و آمارهای رشد تولید نشان از سبقت گرفتن از کشورهای ایتالیا و فرانسه دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که با مسوولانه کار کردن قطعه سازان، موفق به افزایش ۵۰ درصدی کیفیت محصولات شدهایم، ادامه داد: با وجود تمام مشکلات، همزمان در کنار افزایش کیفیت، رشد میزان تولید را هم شاهد بودیم.
وی به تغییر در نحوه صادرات و سودآوری آن اشاره کرد و افزود: ایران خودرو به عنوان یک شرکت اقتصادی توجه به منافع سهامداران را مد نظر قرار داده است و در سال جاری در حوزه صادرات شاهد سودآوری بیشتر خواهیم بود.
خطیبی با بیان این که صنعت خودرو به عنوان ویترین صنعت کشور مورد قضاوت مردم و مشتریان است، اضافه کرد: همواره از انتقادات سازنده که به پیشرفت صنعت کشور کمک کند استقبال میکنیم، اما برخی انتقادات در جهت تخریب و زیر سوال بردن تلاش صنعتگران است، اما ما توانسته ایم. با کار بی وقفه برای توسعه خودروسازی به سطح قابل قبولی دست یابیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو یکی از دلایل اقتصادی بودن تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ را تولید عبور مستقیم دانست و گفت: این اقدام از ابتدای خرداد تا پایان آبانماه بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینهها را به دنبال داشته است.
سطح فناوری، کیفیت قطعات، تعداد ستاره ایمنی، طراحی و ... را در نظر نگرفته اید؟!
همه شاهدیم که تکنولوژی خودروهای داخلی مربوط به ۳۰ سال پیش است و از کمترین میزان فناوری، ایمنی و کیفیت برخوردارند و مشتری بعد از خرید خودرو باید مدت ها در نمایندگی ها به دنبال رفع عیوب خودرو باشد
همچنین شاهدیم که خودروهای داخل در تصادفات بسیار ضعیف عمل کرده و اتاق مسافر جمع میشود و مسافر له میشود
همچنین اغلب خودروهای تولید داخل، در رده اقتصادی و ارزان قیمتند در حالی که تعداد زیادی خودرو لوکس در فرانسه و ایتالیا تولید میشود
پس نمی توان یک عدد خودرو تولید داخل را با یک عدد خودرو تولید سایر کشورها مقایسه کرد
لطفاً بخاطر بقای خود و خالی کردن بیت المال و جیب مردم، این چنین نگویید.